Exf2KBbe Warsztat samochodowy: diagnostyka komputerowa, elektryk samochodowy, naprawa skrzyni biegów, regeneracja przekładni szczecin CARMAN
Menu strony
Oleje silnikowe
Diagnostyka komputerowae
Układ hamulcowy
Filtry
Akumulator i układ ładowania
Geometria i układ kierowniczy
Klimatyzacja
Opony
Układy wydechowe
Akumulator i układ ładowania

W naszym serwisie sprawdzimy i naprawimy każdy akumulator, rozrusznik i alternator.

Jak to naprawdę działa - czyli co kryje się pod nazw± akumulator?

Akumulator jest, w najprostszy sposób ujmuj±c chemicznym Ľródłem i jednym z dwóch Ľródeł pr±du w każdym samochodzie z silnikiem spalinowym. Drugim jest alternator lub pr±dnica (w wypadku starszych samochodów). Oba Ľródła pełni± rolę przemienne. Co oznacza, iż gdy jedno dostarcza energię do pojazdu drugie tego nie robi.

Akumulator dostarcza energię do obwodów elektrycznych samochodu w wypadku gdy nie silnik pojazdu jest wył±czony lub gdy ten jest wł±czony jednak prędko¶ć obrotowa wału korbowego jest zbyt mała aby nast±piło uruchomienie pr±dnicy. Tak więc w momencie rozruchu silnika pr±d niezbędny do zasilania rozrusznika oraz układu zapłonowego dostarczany jest z akumulatora. Ale to nie wszystko. To wła¶nie dzięki akumulatorowi możemy np. podczas postoju słuchać radia w samochodzie. Od momentu kiedy silnik rozpoczyna pracę akumulator przestaje być Ľródłem pr±du – jest ładowany pr±dem wytworzonym przez pr±dnicę/alternator.

W naszym serwisie proponujemy Państwu akumulatory firmy BOSCH, najlepiej ocenian± markę na rynku.

BUDOWA SYSTEMU ELEKTRYCZNEGO W POJE¬DZIE, W SKŁAD KTÓREGO WCHODZI AKUMULATOR

  • układ zapłonowy w silniku benzynowym – swoj± rolę odgrywa w momencie kiedy wsiadaj±c do pojazdu wł±czamy zapłon. Wtedy to akumulator dostarcza pr±d do cewki, która przetwarza napięcie z 6 lub 12 V jakie wychodz± z akumulatora na 20 000 V. Stamt±d pr±d wędruje do rozdzielacza, który z kolei przesyła go na ¶wiece zapłonowe (w momencie gdy silnik jest już wł±czony).
  • układ rozruchowy – kiedy ustawimy stacyjkę w pozycji start pr±d przesyłany jest z akumulatora do rozrusznika. Potocznie rozrusznikiem jest silnik elektryczny. Negatywn± cech± działania rozrusznika jest duży pobór pr±du, co szczególnie w zimnych porach roku stawia duże wymagania akumulatorowi.
  • układ ładowania – jak pisali¶my wcze¶niej podczas pracy silnika akumulator ulega ładowaniu. Układ ładowania składa się z pr±dnicy oraz regulatora napięcia, którego zadaniem jest utrzymywanie napięcia ładowania akumulatora na odpowiednim poziomie przy zróżnicowanych warunkach klimatycznych i eksploatacyjnych. Aby sprawdzić czy akumulator rzeczywi¶cie jest odpowiednio naładowany można przeprowadzić pomiar gęsto¶ci elektrolitu, który w powinien utrzymywać się na poziomie 1,26 - 1,28 kg/l przy normalnym użytkowaniu.
Carman © 2010 - Wszelkie Prawa zastrzeżone